Skip to content

Eiwitrijke doperwten & feta dip

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Eiwitrijke doperwten-feta dip

Dips vind ik héél lekker. Alle varianten van houmous (check alle smaken van Maza, diverse soorten pesto’s, dips op basis van olijven of zongedroogde tomaten…. je kan me voor alles wakker maken! Ook voor deze doperwten & feta dip ;-).

Ik gebruik dips niet alleen om rauwkost in te dippen, maar ook als beleg op bijvoorbeeld mijn haver-lijnzaad crackersnoten- zadenbrood. En je kan ze ook goed inzetten als smaakmakers in salades.

De kunst van de dips is dat je goede combinatie maakt met je kruiden en smaakmakers. Ga er lekker mee experimenteren. Hier alvast één variatie van mij op basis van doperwten, omdat die relatief veel eiwitten hebben voor groenten.

Wat heb je nodig?
  • 150 gr doperwten (uit de vriezer)
  • 100 gr fetakaas
  • 20 gr verse munt
  • 2 tl citroensap
  • 1 el olijfolie
  • Snuf zout
  • Snuf gemalen chilivlokken (of zwarte peper)
Hoe doe je het?
  • Begin met de doperwten te stomen.
  • Meestal is zo’n 5 minuten wel genoeg. Giet ze af en laat ze afkoelen.
  • Ondertussen brokkel je de feta in een keukenmachine (of mengkom).
  • En voeg de verse munt, citroensap, olijfolie, zout en chilivlokken toe.
  • Daarna doe je afgekoelde doperwten erbij en mix je alle ingrediënten tot een mooie spread.
  • Als je geen keukenmachine hebt, kan het natuurlijk ook gewoon met een staafmixer.

Eet smakelijk!

Voeding is een cruciale pijler in een blijvende fitte lifestyle. Maar om energiek en voluit te leven zijn de andere vijf pijlers even zo belangrijk. 

Hoe zit het met jouw hoeveelheid dagelijkse beweging, training, slaap, ontspanning en de kwaliteit van je gedachtes?

No comment yet, add your voice below!


Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Download gratis videotraining:
Stop met jezelf voorbij rennen

Ontvang in één week 5 korte en effectieve ontspanning- en bewegingstips die passen in jouw drukke agenda.

Wil je jouw probleem direct aanpakken?